ZDROJ: http://www.zskomtu.cz/153-skolni-akce/detail/nazorna-vyuka-dejepisu-v-7-a
Jak vidno,na školách se nic nezměnilo. Před listopadem 1989 učitelé, tito loajální slouhové režimu doslova blbnuli hlavy dětí komunistickou ideologií a nyní,v roce 2015 pro změnu dětem vtloukají do hlavy atributy islámské víry.
Moc by mě zajímalo,co na to místně příslušná Školní inspekce? Co na to Ministerstvo školství?
A co pan ředitel ZŠ Komenského v Trutnově mgr.Petr Horčička? Ví, vůbec,co se děje na jeho škole?
Co na to rodiče? Vědí o tom,co s jejich dětmi provádí paní učitelka Zuzana Růžičková? Souhlasí s tím?
Doslovná citace o "hodině dějepisu" převzatá z webu Základní školy Komenského v Trutnově:
Názorná výuka dějepisu v 7. A
Tento týden v 7. A proběhla speciální hodina dějepisu.
Téma Islám v ní zpestřila paní učitelka Zuzana Růžičková. Přišla do hodiny oblečená do tradičního arabského obleku - nikábu. Předvedla žákům různé pokrývky hlavy, kterými si musí ženy v arabských státech zakrývat vlasy. Dozvěděli se, jaký je rozdíl mezi čádorem, hidžábem a burkou. Žáci si některé kousky oblečení zkusili doslova na vlastní kůži. Hodinu zakončili arabskou modlitbou - viz poslední foto.
Paní učitelce Růžičkové třída 7. A děkuje za hezké povídání.
Téma Islám v ní zpestřila paní učitelka Zuzana Růžičková. Přišla do hodiny oblečená do tradičního arabského obleku - nikábu. Předvedla žákům různé pokrývky hlavy, kterými si musí ženy v arabských státech zakrývat vlasy. Dozvěděli se, jaký je rozdíl mezi čádorem, hidžábem a burkou. Žáci si některé kousky oblečení zkusili doslova na vlastní kůži. Hodinu zakončili arabskou modlitbou - viz poslední foto.
Paní učitelce Růžičkové třída 7. A děkuje za hezké povídání.
Fotografie z výuky:
Slušivý islámský šátek - ať už si dívky zvykají.
Dívence padne jako ulitý...
A nakonec, milé děti,se hezky po muslimsku,směr Mekka, pomodlime.
Připadá vám to absurdní a nemožné? Ale kdepak, TOHLE JE REALITA ROKU 2015 !
Co bude příštím obsahem výuky v podání ZŠ Komenského v Trutnově?
Své dotazy můžete směrovat ZDE:
Základní škola, Trutnov, Komenského 399 | |
Adresa:
|
Komenského 399
541 01 Trutnov |
Telefon:
Mobil: Fax: |
499 811 195
736 538 170 499 811 197 |
E-mail:
|
Ŕeditel školy: mgr.Hořčička Petr TEL 499 829 684 MAIL: horcicka@zskomtu.cz
učitelka dějepisu: mgr.Zuzana Růžičková TEL: 499 829 686 MAIL: ruzickova@zskomtu.cz
ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE - inspektorát Trutnov
PS: A nebojte,i na jiných školách se učitelé snaží....
AKTUALIZOVÁNO 21.10.2015 v 17:00 hod.
Pan ředitel už se rozhodnul k "výuce" vyjádřit. Viz text:
Vyjádření ředitele školy:
Vážení diskutující, chci se vyjádřit k problematice, která je zde prezentována. Téma islámu je součástí osnov a učí se o něm v předmětu dějepis. Jedná se o část výuky, v které žáci získávají informace, stejně tak jako o křesťanství, židovství, buddhismu atd. Jsme sekulární školou, která žádné náboženství ani nevyzdvihuje, ani nevyučuje.
Příspěvek Názorná výuka dějepisu v 7. A, zobrazuje zpestření výuky, rozhodně nešlo o propagaci islámu, ani jeho věřících. Informace o minulosti a současnosti islámu měly žákům téma přiblížit. Formulaci o společné modlitbě na závěr považujeme za nešťastnou a neodpovídající skutečnému závěru vyučovací hodiny.
Pokud by Vám toto vysvětlení nepostačovalo, nabízím osobní setkání.
Pokud by Vám toto vysvětlení nepostačovalo, nabízím osobní setkání.
Mgr. Petr Horčička
ředitel školy
Ale pane řediteli, kam "zmizelo" to poslední foto, kde paní učitelka nutí žáky, aby se po muslimském způsobu
klaněli směrem k Mecce? Ona ta "výuka dějepisu" asi nebyla tak úplně košér,co?
"Alláh akhbar" museli žáci pronášet pod taktovkou učitelky Zuzany Růžičkové.
AKTUALIZOVÁNO 21.10.2015 v 18:30 hod.
ZPESTŘENÍ VÝUKY
Islám ve škole: Takhle vypadá hodina dějepisu v Trutnově! FOTO
dějepisu pPHodinu ojali v Trutnově netradičně
Na základní škole Komenského v Trutnově měli zvláštní hodinu dějepisu. Ve třídě 7. A se žáci učili modlit jako muslimové.
Celou hodinu pak učitelka zakončila muslimskou modlitbou, jedním z pilířů islámu, při kterém si věřící pětkrát denně klekají čelem k Mekce.
Zvláštní hodina dějepisu začala kolovat po sociálních sítích a rozdělila společnost na dva tábory v názoru, zda je takováto forma výuky vhodná.
"Téma islámu je součástí školních osnov a žáci se o něm učí stejně jako o křesťanství a dalších náboženstvích. Děti o nich získávají informace, ale rozhodně zde žádné náboženství nevyučujeme ani nevyzdvihujeme. Šlo o informace o minulosti a současnosti islámu a mělo to dětem islám přiblížit," uvedl pro TN.cz k hodině dějepisu v 7. A ředitel školy Petr Horčička.
Televize NOVA na tn.cz: http://tn.nova.cz/clanek/islam-ve-skole-takhle-vypada-hodina-dejepisu-v-trutnove.html
Pan ředitel je filuta a inkriminovanou stránku z webu ZŠ Komenského Trutnov stáhnul, ale zapoměl na to, že na GOOGLE je vše archivováno v původní podobě.
Otevřený dopis ZŠ Trutnov Komenského.
Vážený pane řediteli,
ozýváme se Vám formou otevřeného dopisu jako občané České republiky, znepokojeni způsobem výuky o islámu na Vaší škole. Jak prezentuje internetová stránka školy, proběhla zde netradiční hodina zaměřená na některé reálie islámu. Na ozvláštnění výuky žákům jistě není nic špatného, ovšem záleží na tom, jak je pojata. Islám je v současnosti velmi diskutované téma, domníváme se, že to bylo důvodem pro rozhodnutí prezentovat dětem právě toto náboženství, jelikož to na českých školách jistě není běžné.
Domníváme se, že nejen islám, ale veškerá náboženství a záležitosti týkající se víry by měly na státní škole být vyučovány čistě z dějepisného hlediska a s určitým osobním odstupem. Víra je čistě soukromá záležitost každého člověka, děti nevyjímaje. Věříme, že snaha Vás či paní učitelky byla míněna v dobrém, avšak musíme důrazně nesouhlasit s tím, že děti se ve třídě modlily nebo islámskou modlitbu napodobovaly. Stejně tak nás znepokojuje oblekání dětí do hidžábu, nikábu nebo burky, které, jak uvádí i vaše stránky, musí nosit ženy např. v arabských zemích. Jelikož je toto oblečení nařízeno v mnoha zemích zákonem, bohužel také často vynucováno i komunitami na západě a vede se debata, zda je diskriminační pro ženy, nedomníváme se, že je vhodné, aby se děti učily, že je to cosi běžného.
Jak již bylo zmíněno výše, islám a imigrace je v dnešní době velmi citlivé téma. Tvrdíme proto, že škola by měla být v těchto ohledech striktně neutrální a nechat záležitosti víry (a to jakékoli) čistě na rodičích a dětech. Děti se ve škole učí, jaké jsou znaky křesťanství, hinduismu či islámu, ovšem nemělo by to dojít do stavu, kdy budou provádět modlitbu. V neposlední řadě mysleme také na to, že některé děti mohou být třeba z křesťanské nebo buddhistické rodiny a modlitba cizího náboženství jim nemusí dělat dobře. Věříme, že byste nikoho nenutili, ale děti jsou přeci jen malé děti a mají podstatně menší možnosti odmítnout. Předpokládáme, že Vám zmíněná modlitba také později nepřišla úplně vhodná, jelikož byla ze stránek školy stažena.
Závěrem bychom chtěli zdůraznit, abyste tento dopis přijal jako přátelsky míněný. Nejde nám o to Vaši školu pranýřovat, ale pouze upozornit na to, jak citlivé tyto otázky jsou a že by bylo do budoucna lépe se některým věcem vyhnout.
REAKCE JEDNOHO Z RODIČŮ DĚTÍ V 7.A.
Rozhořčení ze strany rodičů v souvislosti s výukou o islámu si vysloužila také ZŠ Mládežnická rovněž v Trutnově. Diskusi odstartovaly kromě jiného otázky k testu z dějepisu.
Rodiče chápou, že se děti ve škole učí o křesťanství, a tedy i o islámu. Chtějí ale, aby to bylo objektivní.
„Ať dětem řeknou celou pravdu. A nejen to, že díky Arabům máme kafe, zmrzlinu a Mohameda vykreslí jako frajera,“ říká Iva D., maminka jednoho z tamních sedmáků. Podle ní by se děti měly také dozvědět, co je to právo šaría, kamenování žen, jaké je vůbec postavení muslimských žen v islámu. „Ať jim také řeknou, že Mohamed měl čtyři manželky a jedna byla šestiletá,“ rozhořčuje se Iva D.
Rodiče chápou, že se děti ve škole učí o křesťanství, a tedy i o islámu. Chtějí ale, aby to bylo objektivní.
„Ať dětem řeknou celou pravdu. A nejen to, že díky Arabům máme kafe, zmrzlinu a Mohameda vykreslí jako frajera,“ říká Iva D., maminka jednoho z tamních sedmáků. Podle ní by se děti měly také dozvědět, co je to právo šaría, kamenování žen, jaké je vůbec postavení muslimských žen v islámu. „Ať jim také řeknou, že Mohamed měl čtyři manželky a jedna byla šestiletá,“ rozhořčuje se Iva D.
Pani ucitelce by vylozene prospel dlouhodoby studijni pobyt v Sauske Arabii,nebo jeste lepe na uzemi Islamskeho statu ISIS,aby se osobne presvedcila o nepochybnych vyhodach Islamu a prava Shariya. mgr.Zuzana Ruzickova,
OdpovědětVymazatPŘEČTĚTE SI NĚCO Z OBĚŽNÍKU ZASLANÉHO STŘEDNÍM ŠKOLÁM V ČR.
OdpovědětVymazatVážení,
Radí bychom Vás upozornili na novou publikaci, která se jmenuje „Jak rozumět mediálním sdělením o migraci“ a která je určená pro učitele středních škol.
I přes přehlížení cizinců jako plnohodnotných členů české společnosti či jako potenciálních zákazníků tuzemských médií není český čtenář o témata spojená s kulturní, etnickou a jazykovou rozmanitostí zcela ochuzen. Nicméně z valné části je zpravodajství, které se dotýká cizích státních příslušníků žijících na území Česka, buď téměř výlučně negativní a bulvarizující, či poukazuje na cizince jako na neintegrální součást české společnosti.
Velká část veřejnosti pohlíží na migraci a na migranty v České republice skrz mediální výstupy vytvořené novinaří, což často vede k tomu, že pak mají o daném tématu zkreslené (často negativní) představy. Vzdělávání a mediální gramotnost, ale může přispět k většímu pochopení migrace jako společenského fenoménu a celkové toleranci ve společnosti, neboť zrovna zkreslené zprávy o migraci mnohdy působí proti-integrační.
Cílem příručky „Jak rozumět mediálním sdělením o migraci“ je proto poskytnout podporu především středoškolským učitelům v rámci projektu „Media a migrace na středních školách“ a studentům a žakům středních škol, které se o dané téma zajímají.
Příručka „Jak rozumět mediálním sdělením o migraci“ je určená především pro učitele středních škol a může být využívaná v rámci mediální nebo multikulturní výchovy na školách. Příručka obsahuje vedle zarámování Česka do globální mapy mezinárodní migrace i přehled základního migračního pojmosloví a jejich významů a diskusi mediálního diskurzu migračních témat v tuzemských médiích. V příručce se taký věnujeme tématu mezinárodní ochrany a uprchlictví, jelikož je to velice aktuálním jak společenským tak i mediálním tématem. V příručce mohou učitele dále najit praktické a interaktivní materiály na dané téma, které mohou být využívány ve výuce. Nedílnou součástí příručky je slovník migračních pojmů a přehled různých informačních portálu o migraci.
(Příručka je v příloze emailu).
Projekt Media a migrace na středních školách je podporován Ministerstvem kultury České republiky.
S pozdravem,
Liudmila Kopecka
Projektová koordinátorka | project coordinator
Člověk v tísni | People in Need
Program migrace | Migration Awareness Programme
Šafaříkova 24; 120 00 Prague 2
gsm: +420 777 467 910
tel: +420 222 350 848
Tady jsou ty naše milióny z daní, nacpané různým neziskovkám, jejichž členové si tak zajišťují blahobytný život a sem tam pro forma vydají nějakou příručku, nebo zorganizují "diskuzní fórum".
Prevelice by me take zajimalo,kde pani ucitelka Ruzickova sebrala cador,hidjab, nebo burku? Tohle snad neni beznou vybavou ceske domacnosti. Nebo v Trutnove je to jinak? Eventualne,sponzoruje ZS Komenskeho v Trutnove nektera arabska ambasada? Tohle vidim jako inspirujici podnety pro Ceskou skolni inspekci.
OdpovědětVymazatani prurez motorem neni beznou vybavou bezne domacnosti bezneho lektora, presto jsem mel naseho fyzikare rad mimo jine prave proto ze si dokazal takove pomucky sehnat.
Vymazatznovu opakuji ze ja nemam dostatek dukazu ze konkretne tato pani ucitelka nepristupuje stejne poutave k jinym latkam sveho vyukoveho predmetu. a znovu opakuji ze jsem zasadne proti tomu aby skola vychovavala.
Pokud žákům i sdělila další specifika islámu jako právo šaria, kamenování, postavení žen, nutnost šířit islám silou, zotročení nevěřících, něco o dhimmikracii tak to mohla být vyuka, ale pokud jen vylíčila specifické oblečení( jak my říkáme pytle na odpadky na hlavě) a ještě je donutila k závěrečné motlitbě směrem k Mecce, tak to je sprostá manipulace s dětmi.
OdpovědětVymazatAni bych se nedivil,kdyby otec třeba té dívky,co ji paní učitelka Růžičková nasadila hidžáb (nebo co to bylo),se rozlítil natolik že by přišel do školy tak nějak pěkně "po muslimsku" vyfackovat paní učitelku a pak "rozhodit sandál" i panu řediteli,že něco takového na škole strpí.
VymazatMožná by to mohlo zajímat i masmédia. Tohle je opravdu přespříliš.
Můj komentář zmizel, no.....demokracie, viďte? Učitelku v něm nechválím, ráda bych věděla ,jaké reakce rodičů na toto absurdní chování, jsou. Ptala jsem se taky, jak názorně předvádí ona osoba,zvaná učitelkou, dobu kamenou.....
OdpovědětVymazatNějaký váš komentář TADY zmizel? Určitě jsem nic nemazal. Pokud komentáře nejsou vulgární,nebo v rozporu s českým právním systémem, není důvod nic mazat. Prověřím ještě spamový filtr.
VymazatNebo, jedná se o diskuzi jinde? Neuvedla jste bližší informace.
Doufám, že to bude řádně školní inspekcí prověřeno a že budou vyvozeny důsledky jak pro učitelku, tak pro ředitele. Měli by oba odejít ze školství.
OdpovědětVymazatFajn, paní učitelka názorně učila v hodině o islámu, ale nechápu, proč se to fotilo a publikovalo na veřejnosti. Názorná výuka - ano, ale toto mi spíš připadá jako propagace islámu.
OdpovědětVymazatTohle jsou jen pomluvy, nejvíce je mi líto že to píší lidé kteří o tom absolutně nic nevědí. Jsem žákem této školy a žádné modlení směrem k mece se tu rozhodně nekonalo. Paní učitelku mám na dějepis a je naprosto perfektní. Mám v 7. A kamaráda a ten mi sám řekl že se žádné modlení nekonalo, o islámu se na dějepise učí stejně jako o každém jiném náboženství např: Budhismu nebo křesťanství. Ptáte se odkud má paní učitelka Růžičková to oblečení? Přivezl jí ho manžel jako suvenýr ze Selské Arábie a tak ho přinesla ukázat jako zajímavost a kdo chtěl mohl si ho i vyzkoušet ale jen kdo chtěl.
OdpovědětVymazatKecy, ze Selské Arábie se vozí jiné suvenýry.
Vymazatdodnes si pamatuju jak ucitel vstoupil mezi lavice s injekcni strikackou a stiskl pist - strikacka byla proderavela a nam tak bylo demonstrovano ze tlak v kapalinach pusobi vesemi smery a je ve vsech smerech stejny. takze ac nesnasim snahu pedagogu vychovavat nase deti, nemuzu se souborem clanku souhlasit a k pranyrovani pani ucitelky mi schazi vic dukazu toho ze se nejednalo pouze o zpestreni vyuky a ze napriklad budhistickym, krestanskym ci zidovskym zvyklostem se venovala mene kreativne.
OdpovědětVymazatzkratka, nechci aby ucitele nalevaly nasim detem do hlavy ten jediny spravny nazor, ale kdyz uz musi nase deti ucit, tak budu rad kdyz to bude zabavnou formou a neco si z te hodiny odnesou. stejne tak bych se zastal ucitele ktery by do hodiny prisel v uniforme SS, nebo ve svazacke uniforme a bez prikras o fenomenu hovoril. naopak me muze slak trefit, kdyz se dozvim jak vykladaji detem jak jsou auta zla a spatna, jak je uzasna EU, jak se maji vyjadrovat politicky korektne atp.
Vole banda retardů tady. Tak asi budeme ve školách dělat, že islám neexistuje. Uz jen koukam, ze sracky jako "mec pravdy" vole vy jste ubohy a trapny kundy, co si o sobe neco myslej, ale jsou obycejny nuly. Dejepis na zakladce nemuze za vase posrany zivoty vy luzy :D
OdpovědětVymazatLen chudák nadáva iným do lúzerov.
Vymazat